Gran Tourism Marathon la Raliul Clujului 2010


Federatia Romana de Automobilism Sportiv sustine Gran Tourism
Marathon, competitie rezervata automobilelor GT.
Conceput ca nou gen de competitie destinata automobilelor
Grand Tourism, GT Marathon va debuta pe 24 iunie la Paris,
urmand sa traverseze 12 tari, inclusiv Romania. La aceasta prima
editie, competitorii vor lua startul din capitala Frantei si vor

parcurge zece etape insumand un total 5.800 de km.

In  Romania, GT Marathon va ajunge pe 26 iunie, caravana
automobilelor inscrise in competitie urmandu-si traseul catre
Istanbul, de unde se va intoarce prin sudul continentului, sosirea
fiind programata pentru 4 iulie la Monte Carlo. Sunt admise in
cadrul a trei categorii automobile ca Aston Martin DB9, Vantage, Audi R8, Mercedes
SL, Dodge Viper, Ferrari F430, 612, Jaguar XKR, Lamborghini Murcielago, Gallardo,
Porsche 911, Nissan GTR, etc.
Aceasta initiativa apartine unei echipe formate din celebritati din lumea sportului
auto, ca Bernard Consten, ex-presedinte al FFSA, cel care indeplineste acum functia
de Presedinte de Onoare al Comitetului de Organizare, Rene Metge, triplul invingator
al Paris-Dakar-ului si organizator a doua editii ale Raidului Paris-Beijing, Jean
Vinatier, venerabilul campion de raliuri francez al anilor ’70, organizatorii dezvaluind
in premiera ca din partea echipei Audi este posibila participarea celei mai titrate
femei-pilot Michelle Mouton, Presedinta recent infiintatei Comisii WMC
(Women&Motorsport Comission) a FIA. Presedintele Colegiului Comisarilor Sportivi ai
Maratonului GT este dl. Robert Lagulhon, membru supleant al Curtii de Apel
International a FIA.
In ziua de 16 februarie, dl. Pascal Rostagny, presedintele Comitetului de organizare al
GT Marathon a fost primit la sediul FRAS de presedintele forului nostru de
specialitate, dl. Ovidiu Mazilu. Cu aceasta ocazie s-a convenit ca FRAS sa ofere tot
sprijinul pentru aceasta competitie, urmand ca la viitoarea intalnire sa se semneze un
acord de parteneriat intre organizatorii GT Marathon si forul roman, parteneriat care,
conform intelegerii, nu va viza doar editia 2010, ci si cele viitoare. Etapa Budapesta-
Cluj a GT Marathon, cea care marcheaza intrarea caravanei pe teritoriul Romaniei,
coincide cu etapa contand pentru Campionatul National de Raliuri 2010.
Plecand de la ideea exploatarii acestei oportunitati in beneficiul iubitorilor clujeni de
motorsport, dl. Mazilu a sugerat d-lui Pascal Rostagny ca punctul final al acestei
runde sa fie o locatie din zona centrala a orasului, adiacenta Parcului Inchis sau a
Parcului de Service al Raliului Clujului, creandu-se astfel premisele inregistrarii unui
plus de imagine pentru ambele competitii. Dl Pascal Rostagny a primit cu placere
aceasta propunere. In plus, pe baza angajamentului asumat de partea romana de a
asigura prin intermediul autoritatilor locale un trafic fluent, dl. Rostagny a fost de
acord cu revizuirea traseului celei de-a doua etape a Maratonului pe teritoriu
romanesc, astfel incat caravana sa reconsidere rutele ocolitoare ale marilor orase si
sa treaca prin centrele importante, precum Targu Mures, Brasov si, evident,
Bucuresti.
Cu aceasta ocazie, dl. Ovidiu Mazilu a transmis prin intermediul d-lui Pascal Rostagny
multumiri pentru recenta scrisoare, domnului Nicolas Deschaux, Presedinte al
Comisiei Internationale de Karting a FIA, dl. Deschaux detinand in acelasi timp si
functia de Presedinte FFSA. Dl. Mazilu a avansat ideea unei apropieri a FRAS de FFSA,
in scopul dezvoltarii mai rapide a sportului pe patru roti din Romania, apreciind ca
aceasta competitie GT Marathon poate reprezenta un prim pas in aceasta directie. Dl.
Rostagny a avut toata deschiderea fata de aceasta propunere si a dat asigurari ca va
transmite si va promova in randul colegilor francezi ideea cooperarii intre cele doua
Federatii sportive, pentru accelerarea conectarii FRAS la automobilismul sportiv
european. In incheierea discutiilor, s-au stabilit de comun acord obiectivele
urmatoarei intalniri.
 

Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com